CHALLENGE

Getting Grit challenge april

Hieronder vind je de spreadsheet van deze maand waarin we de challenge bijhouden (die van maart kun je terugvinden bij de voorgaande challenges).

Het eerste kwartaal zit erop en dat betekent dat we weer een nieuwe challenge hebben. De vorige challenge had een ‘fysiek aspect’ en dat is dusdanig goed bevallen, dat we die lekker doorzetten, maar dan op een ander vlak.

Deze maand houden we onszelf in topvorm door minstens 5x in de week gezond te eten. Dit betekent: geen toegevoegde suikers, thuis bereid en natuurlijke ingrediënten. Vanuit daar kunnen we dan vlijmscherp zijn om… ons core-aanbod te doen.

Je core-aanbod is dé kern van je bedrijf. Het is het aanbod waarmee jij:

  • Je klant het beste resultaat helpt behalen.
  • Zelf het beste van je expertise kwijt kunt.
  • De meeste omzet oplevert (voor ‘nieuwe’ klanten)

Ready for a fit body and booming business?!

Spelregels

  • Elke week minstens 5 gezonde maaltijden eten
  • Elke week minstens 5 keer een core-aanbod doen

Sidenotes:

  • Een maaltijd is ‘avondeten’. Dus gezonde broodjes voor de lunch tellen voor de challenge niet mee.
  • Je kunt twee keer ‘avondeten’ op een dag: denk aan ’s middags shakshuka of een couscoussalade met geroosterde groenten, en ’s avonds een tweede maaltijd.
  • Niet al je leads zeggen ‘JA’ tegen een core-aanbod. Je mag altijd downsellen naar een entry-product, maar die telt niet mee voor de challenge.
  • Het aanbod hoeft niet geaccepteerd te worden door de lead. Het is de bedoeling dat je comfortabel wordt met verkopen en je er niet te snel ‘makkelijk vanaf maakt’.
  • Een DM of mail met alleen een link telt niet. Een core-aanbod doe je bewust en begeleid: met uitleg, een call-to-action, of in een 1-op-1 gesprek.
  • Een bestaande klant upgraden telt mee als het om een core-product gaat (dus een entry-klant naar core sellen).

Tijdsduur en weektabbladen

We spelen 4 weken: van 1 tot en met 30 april.

De weken zijn als volgt verdeeld:

Week 14: 1 t/m 6 april (let op: kortere week!)

Week 15: 7 t/m 13 april

Week 16: 14 t/m 20 april

Week 17: 21 t/m 30 april (let op: langere week!)

Excel-uitleg:

De kolommen met een pijltje zijn uitklapbaar. Daar maak je een keuze.

Zorg dat je ALLE velden invult, ook als je antwoord 0 is. Waar cijfers worden gevraagd vul je cijfers in, waar letters kun je schrijven.

In de maand april zijn er twee prijzen te winnen.

Je hebt iedere week t/m de maandag om alles van de week ervoor in te voeren. Op dinsdag gaat er een slot op en kun je niks meer aanpassen. In de laatste week zal dit op donderdag zijn.

Bewijsmateriaal

Elke vrijdag krijg je een herinneringsmail om je bewijsmateriaal in te leveren, zodat je er niet stiekem onterecht met de prijs vandoor gaat.

Stuur foto’s van de maaltijden en een lijst met namen van leads die je een core-aanbod hebt gedaan. We controleren de laatste wat uitgebreider, zodra blijkt dat je gewonnen hebt.

Per week zou je dit nog geen 5 minuten moeten kosten 😊

Prijzen

Je maakt alleen kans op de prijzen als je ALLE VELDEN van de Excel-sheet invult, zodat je voor jezelf de conversies goed kunt meten. Let hier goed op.

De prijs voor de meeste keren een core-aanbod gedaan: Een heus tweede beeldscherm (monitor van Philips!)

De prijs voor de meeste gezonde maaltijden: Het boek “Worthy” van Jamie Kern Lima (ook voor de mannen een must-read!)

Vragen

Zorg dat je bij de twee Q&A’s bent voor al je vragen deze maand. Dit mag over zichtbaarheid en sales gaan, maar je kunt ook eventuele andere onderwerpen aansnijden.

Is de Q&A net geweest of is je vraag dringend? Zet ‘m in de Facebookgroep, dan kom ik daar tijdens de video’s tussendoor op terug.

De data vind je in de academy.

Ik kan niet wachten, let the game begin!!